Lépésről lépésre útmutatónk a hibátlan Raptor újrafestéshez Adam Elkins, lelkes terepjárós, Jeep Cherokee-jának tökéletes állapotban tartása érdekében Raptor texturált festékkel újrafestette.
A Raptor bevonat megfelelő alkalmazásával szinte áthatolhatatlan texturált festékfelület jön létre, amely megvéd bármilyen járművet a víztől, sótól, foltoktól, karcolásoktól, rozsdásodástól és kőfelverődéstől. Adam, aki hivatásos horpadásjavító szakember, kollégájával és barátjával, Wayne Beardmore-ral, dolgozik együtt, hogy befejezzék a Raptor újrafestést Jeepjének tetőpaneljén. A duó megosztja szakértői előkészítési, maszkolási és festési tippjeiket:
Raptor újrafestő festékek használatakor a durvaság – és ezáltal a védelem szintje – az autó funkciójától vagy a kívánt esztétikai megjelenéstől függően állítható. Minél sűrűbb a festék keverék, annál erősebb a textúra és tartósabb a felület; finomabb textúrák érhetők el több hígító hozzáadásával a festék keverékhez. Adam durva felületet választ, hogy illeszkedjen a jármű többi részéhez.
Első lépés: A ragasztó gumiszalag eltávolítása (felület előkészítése) Adam Jeep Cherokee-jének több gumírozott tetődíszítése van. Az előkészítés első lépése, hogy ezeket és az esetleges maradék ragasztót óvatosan eltávolítsák, akár műanyag kézi kaparóval és ragasztóeltávolítóval, akár gumibetétes kerékkel. Wayne általában a kézi kaparót részesíti előnyben a maximális kontroll érdekében.
Miután az összes ragasztót eltávolították, sűrített levegővel tisztítsák meg a tetőpanelt, hogy minden maradvány és por teljesen eltűnjön.
Második lépés: Maszkolás és csiszolás A Damage Undone számára a Q1® prémium maszkolási megoldásai páratlanok az alkalmazás, a teljesítmény minősége és a tiszta eltávolítás terén. Bármilyen csiszolási folyamat előtt Wayne javasolja az összes környező panel letakarását a Q1® Premium Masking Tape segítségével. Ehhez a munkához a 48 mm-es szalagot használta, amely a négy lehetőség közül a legszélesebb (a többi 18 mm, 24 mm és 36 mm).
Miután a tetőt maszkolták és minden szomszédos panelt megvédtek, csiszolják a tetőpanelt 320-as és 400-as csiszolótárcsákkal, amelyek ideális tapadási tartományt biztosítanak ehhez a munkához.
Adam megjegyzi, hogy Jeepjének néhány területén intenzívebb csiszolásra volt szükség, mert az eredeti lakkréteg elkezdett lebomlani az idő és a nap miatt.
A csiszolás befejezése után alaposan meg tisztították a tetőpanelt, majd eltávolították a Q1® szalagot – ez egy egyszerű feladat, köszönhetően a szalag maradványmentes eltávolítási garanciájának.
Harmadik lépés: Festés előtti maszkolás és végső előkészítés A festés előtti maszkolás egy alaposabb folyamat, amely elengedhetetlen azon területek védelmére, amelyeket nem fognak festeni. Wayne tapasztalatból tudja, hogy több prémium maszkoló termék kombinálása nemcsak a már kész panelek optimális védelmét biztosítja, hanem javíthatja a felhordandó bevonat minőségét is.
Ennek a Jeepnek a maszkolásához Wayne elsőként a Q1® Trim Tape-et választja. Adam beilleszti a kemény műanyag élét a tető és a szélvédő díszítése közé, majd eltávolítja a ragasztó hátlapot és lehajtja a szalagot az üvegre. Ez lágy átmenetet biztosít a Raptor festék számára a tető és a szélvédő között.
A csomagtér maszkolásához Wayne a Q1® 13 mm-es puha élű habszivacs maszkolószalagot választja. Ezt a csomagtérfedél belső élén vezeti végig, mielőtt bezárja azt, így lágy átmenetet hoz létre a tető és a csomagtérfedél között. A habszivacs maszkolószalag gyors és egyszerű megoldást kínál a maszkolásra és a rések lezárására, miközben lágy festékszélt hoz létre; ez különösen előnyös texturált felületek esetében, ahol a kemény festékszél különösen csúnyán mutatna.
A kocsi többi részének védelmére Wayne a Q1® elektrosztatikusan töltött védőfóliáját használja, amely Corona kezeléssel van ellátva, hogy megakadályozza a csepegést, a lepattogzást és eltávolítja a por részecskéit a panelről a festési folyamat során. A központosított nyomtatás segítségével gyorsan és könnyen lefedik az egész autót, majd körbevágják a tetőpanelt, mielőtt több 13 mm-es puha élű szalagot használnának az esőcsatorna mentén. Végül Wayne és Adam több 48 mm-es maszkolószalagot használnak a fólia szélének lezárására a tető széleinél.
Negyedik lépés: Zárja le a kiálló fémet
A festés előtt létfontosságú, hogy lezárják a kiálló fémet prémium minőségű maró alapozóval. Ez gyors és egyszerű művelet, és biztosítja a Raptor bevonat megfelelő tapadását.
Ötödik lépés: Raptor bevonat felhordása
A kívánt szín eléréséhez Wayne és Adam 100 ml hígító festéket adnak a Raptor bevonat flakonjához, valamint a keményítőt, majd alaposan megrázzák a keverés érdekében. Ebben a szakaszban hígítót is hozzá lehet adni a keverékhez, ha finomabb textúrát szeretnének elérni. Egy Schutz festékszóró pisztollyal Wayne egyenletesen felviszi a Raptor bevonatot két rétegben, 3 – 3,5 bar nyomáson, hogy illeszkedjen a többi újrafestett karosszéria munkához. Minden réteget 30-40 perc száradás után következő réteg felvitele előtt szárazra hagy.Mint korábban említettük, a Q1® maszkoló termékek gyorsan és könnyen eltávolíthatók.
Ez azt jelenti, hogy miután a festés befejeződött és teljesen megszilárdult, a munka valóban befejeződött.
Ime a videó a készített munkáról: