Mi Ment Rosszul?
Hat hónap telt el azóta, hogy a 4WD-nk a legnagyobb felújításon esett át – a teljes autó raptor festéket kapott.
Ez idő alatt az Amarok erdőben való kalandozáson vett részt, és átkelt néhány jelentős folyókereszteződésen Victoria High Country területén.
A 4WD-re elképesztően sok dicséretet kaptunk.
Az emberek megállítanak minket a bevásárlóközpont parkolóiban, és elmondják, mennyire csodálják a megjelenést, miközben a lámpánál várakozunk. Úgy tűnik, sikerült eltalálnunk a 8-10 éves fiú demográfiát is – sokszor halljuk, ahogy mondják:
“Nézd azt az autót, Apa, mennyire menő!” Szóval, nagyon büszkék vagyunk erre.
A korábbi blogbejegyzés végén már érintettem néhány problémát az eredménnyel kapcsolatban.
Most pedig egyenesen a lényegre térek a hat hónapos áttekintésemben.
A raptor festékkel kapcsolatban voltak sikerek és kudarcok.
Ebben a raptor festék áttekintésben négy kulcsfontosságú pontról találsz részletes, friss információkat:
Kezdeti tartóssági aggályok:
30 nap elteltével elkezdtük megkérdőjelezni a karcállósági állítást és a festék porozitását.
A festésünk tele volt karcokkal, és annyira porózus volt, hogy nem tudtuk eltávolítani a bull bar-ra fröccsent autópolírozót.
Adam egy hab polírozókorongot használt műanyag polírozóval a fényszóróink rendbetételéhez.
Egy kis polírozó lecsöppent a raptor bevonatú bull bar-ra, és olyan volt, mintha a polírozó beszívta volna a festékbe.
Nem tudtuk eléggé megtisztítani, és végül véglegesen foltot hagyott a bull bar-on.
Tanácsért fordultunk Ezért felkerestük a U-Polt (a Raptor Coatings Australia tulajdonosát), hogy tanácsot kérjünk. A U-Pol kiemelkedően teljesítette az ügyfélszolgálatát.
Egy technikus személyesen eljött megnézni az autót. Ezt egyáltalán nem vártuk. Adam és a Raptor Coat technikus jót beszélgettek arról, mi történhetett a festésünkkel.
Tehát mi ment jól?
Miután több mint 50 órát töltöttünk a sérült panelmunka javításával, elérkezett az idő, hogy megkezdjük a következő előkészítési szakaszt.
Eltartott egy iszonyúan hosszú ideig, de nagyon izgatottak voltunk, hogy végre elérkezünk a szórás szakaszhoz.
Kikevertük a színezhető raptor bevonatot, az autószínt és a keményítőt, és minden palack között megtisztítottuk a szórópisztolyt.
Mindezt tökéletesen hajtottuk végre.
A Raptor Paint technikus megerősítette, hogy minden helyes lépést követtünk az előkészítés során.
Mi ment rosszul?
Nem szerettünk volna neki, túl durva texturát, és kiderült, hogy valószínűleg túl finom volt.
A raptor festéknek ki kellett volna spriccelnie a pisztolyból, de a mi esetünkben nem úgy spriccelt ki, ahogy azt tervezik.
Miért bukott meg a raptor festék?
Túl finoman fújtuk A légnyomás 55 psi-ra volt állítva.
A professzionális szórópisztoly állítható fúvókával rendelkezik, ami teljes ellenőrzést biztosít a festék áramlásának mennyisége felett.
Valószínűleg túl finomra volt állítva.
Sajnos Adam nem emlékszik pontosan, hányszor fordította el a fúvókát, de lehet, hogy nem volt elég.
Mit tervezünk tenni ezzel kapcsolatban?
El kell készítenünk és újrafesteni az egész 4WD-t.
Annyira csalódottak vagyunk, és őszintén szólva, nagyon lehangoltak.
Bár az autó csodálatosan néz ki, túl nehéz tisztán tartani, és nagyon gyorsan el fog kezdeni leharcoltan kinézni – különösen, ha még több nyomvonalon járunk az ausztrál útakon. A cikk írásának időpontjában az újrafestési folyamat már megkezdődött.
A bullbar, a kerékjárati ívek, a testreszabott oldalfokok, a rakodótér és a motorháztető mind újrafestésre került feketére. A következő lépés az, hogy mentálisan felkészüljünk arra, hogy a jármű többi részét is újrafesteni kell.
Ez magában foglalja:
Időt találni – egy teljes nap szükséges az előkészítéshez és még egy nap az újrafestéshez.
Plusz, legalább öt napig nélkülöznünk kell az autót – beleértve a száradási időt is.
Helyet találni – nincs saját garázsunk és kompresszorunk, ezért ismét kölcsön kell kérnünk a helyet.
Pénz – az újrafestés valószínűleg nem kerül többe 1000 dollárnál.
De ez még mindig 1000 dollár, ami a megtakarításainkból fog jönni.
Hogyan akadályozhatja meg, hogy rosszul fújja le az autóját Raptorral?
Figyeljen a használati utasításokra.
Olvassa el és nézze meg az összes szakmai útmutatót és videót a U-Pol weboldalán.
Mindig készítse elő a felületet helyesen.
Mindig tisztítsa meg a fújópisztolyt a festékpalackok cseréje között.
Ne fújja a teljes 4WD-t raptor bevonattal túl finoman vagy túl vastagon.
Ajánlatos a Raptor felvitele előtt kíválasztani egy valamilyen felületet és az autója fújása előtt, kiprobálni azon, hogy biztosra menjen, ha viszont ez sem kivitelezhettő akkor fizessen egy professzionális autószerelő műhelynek, hogy elvégezze a munkát.
Még mindig ajánljuk a Raptor festéket? Ha azon tűnődik, hogy még mindig ajánlanánk-e a teljes autó raptor bevonattal való festését, azt mondanánk… IGEN, ráadásul, ha jól csinálják, csodálatosan néz ki. Az is elég klassz teljesítmény, ha saját maga csinálja.
Ezeket a tapasztalatokat azért osztottuk meg önökkel, hogy mielőtt neki fogna az autója átalakításának, vannak bizonyos szabályok, amiket be kell tartani, ajánlatos utána olvasni és utána nézni, mielőtt belevágna a teljes autója átalakításásnak.
Ha szeretne többet megtudni, látogasson el a raptorshop.hu oldalra, és válogasson színeink termékeink közül, vagy csak, ha könnyű olvasnivalóra vágyik, olvashat még különböző blogjaink közül, amelyek hétről hétre frissülnek!
Ha kiváncsi további Raptorral kapcsolatos cikkekre, videókra, akkor látogasson el Social media felületeinkre.
Jelen vagyunk facebookon instagrammon, tiktokon, pinteresten.